31 december 2011

2011

Året då jag av någon underlig anledning (troligtvis slöhet och inspirationsdipp) lade av med fotograferande i vardagen vilket tyvärr resulterar i en ganska tråkig summering av året.

Året som inleddes med galet, härligt mycket spelkvällar efter att jag enbart önskat mig sällskapsspel i julklapp.

Året då jag upptäckte Big Bang Theory och blev lite kär i Sheldon.

Året då jag besökte Indien för första gången.


Året då jag bodde en stund ute i garaget hos mor & far.

Året då jag jobbade med Sommarlovsentreprenör.

Året då jag åkte till Belgien över en långhelg med bibelskoleteamet.

Året då jag mer och mer började fundera över människovärde i allmänhet och det ofödda barnets värde i synnerhet.


Året då jag upptäckte och frossade i Strawberry White.

Året då jag började plugga till socionom på Ersta Sköndal högskola.

Året då jag finally på riktigt flyttade hemifrån till världens finaste lägenhet.

Året då jag med hjälp av en väns svar på en Facebook-status fick ett kanonbra jobb (tack Gud!).

Året då jag klarat mitt livs första tentor.

Det där året då jag råkade sparka till mitt eget finger (så att nått blev snett(?)).

Året då jag såg musikalen The Lion King.

Året då jag blev baktokig och köpte mig en köksassistent.


Året då jag julhandlade på Ullared en vecka före julafton.

Året då jag startade denna blogg och försökte få någon form av kontinuitet mellan inläggen (vilket inte lyckades så värst bra, men inte ska man väl klaga så här på nyårsafton).

Detta år har det hänt en massa, och hade jag inte haft en massa bevis på att allt detta hade hänt (tack Facebook) under bara ett år så hade jag nog inte trott det (minnet är kort, och inte särskilt bra) och ändå är ju detta bara en bråkdel av allt som faktiskt hänt, alla människor jag mött och fått prata med och allt jag fått och fått ge. Ett härligt år, jag hoppas och tror att ett ännu bättre ligger framför!

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar