14 mars 2012

Träningspepp!

Behöver du lite pepp för att komma/hålla igång med träning eller för att hitta tillbaka till glädjen i svetten så har jag några tips som det är helt valfritt att ta del av:
  • Hos PT-Fia finns vardagspepp av allt dess slag, framför allt gällande träning. Här har jag tipsat om henne tidigare.
  • Kolla in Stark som en björn, snabb som en örn där det är träning för hela slanten. Det roligaste tycker jag är att följa folket i Nyårsköftet, vilket tog sin början här och helt enkelt är ett gäng mer eller mindre träningsintresserade folk som får veckoträningsprogram och tävlar mest mot sig själva men även en del mot varandra.
  • Smaljeansen är ännu en (för mig nyfunnen) träningsblogg som verkar handla en hel del om löpning men som, trots att jag själv har svårt för springandet (utan boll att jaga), ändå lyckas få mig träningstaggad.
  • En klasskompis från högstadiet bloggar om en massa egenkomponerade LCHF-recept men även en del om den stora mängd träning hon lyckas få ihop i sin vardag här.
  • Hitta träning som du faktiskt gillar att göra även de dagar då det känns skruttigt! För mig har det visat sig vara olika Friskispass (vanligtvis skivstång (bodypump), olika sorters gympa och spinning) och "på-skoj"-innebandy (för mig är det på skoj iallafall) och detta kunde jag inte ha anat för bara några år sedan då jag inte testat på något av dessa träningsformer. Då trodde jag att jag avskydde all form av träning och bara var tvungen att pressa mig själv att träna (exempelvis löpträna) emot min vilja för att få igång kroppen. Tji fick jag och tänk vad skönt att det kan vara så roligt att träna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar