16 mars 2012

Apptips (Android, gratis)

Här kommer lite tips om några trevliga appar så här lagom till helgen!
  • Bloglovin' - Använder jag en massa! Är lite seg men det har blivit bättre. Perfekt om man ska åka buss/tunnelbana/tåg och behöver tidsfördriv. (Förutsatt att man har Bloglovin' och har intresse av att läsa bloggar.)
  • ResRobot - Om man åker kollektivtrafik tycker jag denna är det bästa jag har hittat, särskilt eftersom den täcker över olika städer och bolag. Snabb och rätt smart!
  • SleepCycles Alarm - Efter ett tips laddade jag hem denna för några veckor sedan och älskar den! Den känner av när jag på morgonkvisten börjar röra mig lite extra och om det då närmar sig att jag ska upp på morgonen så spelar den härlig pianomusik för att se om jag vaknar till. Gör jag inte det så spelar den lika härlig, men lite livligare musik när jag faktiskt måste upp. Fantastiskt!
  • Ljusaste ficklampa - Finns säker en hel drös med bra ficklampor, men denna funkar också väldans bra! Går att välja om man vill att även skärmen ska lysa (vitt) eller inte.
  • Scoopshot - Än har jag inte hunnit tjäna några pengar, men en väldigt rolig idé! Ta bilder (på uppdrag eller när du tycker dig bevittna något av nyhetsvärde) och hoppas på att bli publicerad.
  • Riktiga vykort - För en liten slant blir din mobilbild till ett vykort som skickas snabbt till vem du vill - Kul!

 Det var nog alla tips jag hade denna gång. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar