26 augusti 2013

Kamma'rej å skaffa'rej en hobby

Det är så mycket jag vill.

Jag vill pyssla, virka och lära mig sy. Jag vill baka och skriva ner recept i min fina nya bok. Jag vill promenera och njuta av naturen. Jag vill läsa alla pocketar som väntar på mig i min hylla. Jag vill skriva, sjunga i kör och laga spännande mat. Jag vill lära mig teckenspråk, fotografera, fixa och organisera. Jag vill måla och inreda min lägenhet.

Jag vill hjälpa de som ingen hjälp får och ge av mitt överflöd. Jag vill ordna klädbytardagar, använda gammalt och göra till nytt, gå på loppisar och fynda. Jag vill njuta av min soliga balkong. Vila och reflektera. Jag vill hålla kontakten med den där fina människan jag en gång kände. Jag vill mysa och busa med barn. Umgås och bara vara.

Jag vill gå i kyrkan och engagera mig där. Jag vill odla egna grönsaker och bjuda på kalas. Jag vill sluta äta skräp, sluta shoppa onödigheter. Börja ge mera spontanpresenter och sprida mera uppmuntran. Jag vill resa och upptäcka. Jag vill starta nya projekt med nya målgrupper och nya idéer.

Jag vill lösa korsord och spela sällskapsspel. Jag vill lyssna på någon som behöver det. Jag vill sköta om min kropp och min själ, träna och vara frisk och stark. Jag vill göra skillnad, vara spontan och fånga dagen.

Jag vill inte stressa. Men jag vill inte heller missa något värdefullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar