21 juni 2011

Ett hamsterhjul i min mage

Jag undrar om alla människor har en motor på insidan? Den där som mal på vad som än händer. Ibland lite trögare, men oftast, speciellt när man känner sig rastlös, då rullar det på som en hamster på spinning. Den där motorn som gör att man tar sig för att göra saker även när det inte känns så otroligt fantastiskt underbart härligt. Den där motorn som ibland är svår att stoppa, det är svårt att få den att sacka ned, den kommer liksom igång så värst. Så man måste dra i nödstoppen och långsamt rulla igång igen. För den kan inte stå still. Stillastående är apati. Denna motor är min drivkraft, det som får mig att göra något över huvud taget. Det som får mig att kliva upp ur sängen och att inte ge upp. Det som får mig att göra en massa nästan hela tiden. Även om den ibland får min puls att öka lite väl mycket så gillar jag min lilla motor, jag tror den hjälper mig att få dagarna att räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar