15 juli 2011

Tillbakablick Kina

Äntligen hemma!
tisdag 26 augusti 2008 Kunming, Kina
Det här är nog mitt livs svettigaste dag! :) Den här dagen har mestadels spenderats på transportmedel eller i väntan på ett - idag var nämligen dagen då det var dags att börja dra sig till slutdestinationen Kunming! Mycket taxi, buss, flyg, tåg och släpandes på väskor i en bastu helt enkelt. Idag så rann det svett ner för mina ben och droppade på fötterna - haha :) Dessutom så har jag varit väldigt nervös typ hela dagen för att göra sånt man inte får i Kina och för att man ska kastas ut eller inte komma in eller inte få ta med sig en väska eller att dom ska ta kameran för att man fottar nått man inte får eller så, väldigt frustrerande! Så när man väl kom fram till Kunming och alla var med (!) fastän vi nästan höll på att få några kvar på flygplatsen, så var det en enorm lycka att äntligen komma till det hem där jag ska spendera nio månader framöver! Så resten av kvällen och in på natten så har jag jobbat på att göra mig hemmastadd i mitt rum, packat upp, tvättat och grejat så nu är jag trött och nöjd och imorn drar Kunming-livet igång lite lugnt och fint :)
Ha det gott alla underbara folk där hemma! Efter en och en halv veckas resande är jag äntligen framme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar